torsdag 6 oktober 2011

Potta

När Alfie var åtta månader var jag en sväng på Ikea och köpte lite grejer. Jag snodde åt mig en potta när jag ändå var där, den kostade ju bara £5. Jag har hört att man kan börja potträna bebisar så fort de kan sitta upp själva (eller tidigare om man håller i dem) men jag hade inga direkta planer på detta. Jag kom hem och ville bara prova den på Alfie. Och som magik började han efter några sekunder bajsa. Tillfällighet, tänkte jag, vad kul! Fast det var nog inte det. Jag har satt honom på pottan varje morgon sedan dess och varje gång har det blivit jackpot. Inga kladdiga blöjor, hurra för alla inblandade! Dessutom tycker han att det hela är väldigt kul, att titta i pottan efter och se resultatet för att sedan snabbt krypa med till toaletten och se kalaset bli nerspolat.

Igår när jag skulle göra mig iordning för att gå ut, tog jag med mig Alfie in på toaletten. Jag borstade tänderna, sminkade mig och satte upp håret. När jag var klar gick jag snabbt ut i hallen och tog på mig skorna. När jag kom in igen 30 sekunder senare satt han bredvid toalettstolen med toaborste-hållaren i händerna. Han var helt blöt från hakan och ner. Killen var väl törstig och tyckte att det verkade vara en fin ide att ta sig lite att dricka. Jag tog honom snabbt till kranen och dränkte hela hans ansikte med rent vatten. Han mår fortfarande bra så inget att oroa sig för men det gäller att vara på sin vakt märker jag.

2 kommentarer:

  1. Han verkar vara ett geni den där Alfie!

    SvaraRadera
  2. Kristin Harrysson13 oktober 2011 kl. 21:41

    Alltså den där bilden är ju bara för underbar!

    SvaraRadera