torsdag 24 februari 2011

Människomjölkglass

Idag vaknade jag klockan nio och det första jag får se är detta. Då blir man allt varm i hjärtat. Med de där  vecken på handlederna är det inte så svårt.


Solen skiner och termometern visar 12 grader. Plusgrader that is. Efter att ha regnat i en hel vecka känns det som att det är på tiden. Vi tar tunnelbanan ner till Covent Garden för att pussa på pappa Nick och äta lunch.
Nick är tvungen att gå tillbaks till jobbet och jag och Alfie promenerar ner förbi Trafalgar Square och genom St James' Park. Det är otroligt vackert med påskliljor som blommar och massa folk som går omkring eller sitter ner på parkbänkar och äter sin lunch. Vilken vårkänsla!

Vi går vidare och hälsar på min vän Elizabeth II. Här står vi och väntar på att hon ska öppna dörren. Det gör hon strax och vi går in och dricker en kopp te.

Det är dåligt med kakor på tebjudningen så jag tar och köper en glass och så går vi och sätter oss i Green Park. Alfie får inte smaka. Ibland när mamma är riktigt riktigt kall och fryser, då får han glass. Människomjölkglass. Färsk från tutten. 

1 kommentar: