måndag 18 april 2011

Brödrosthistorien fortsätter

Det verkar som vi inte är de enda som trott att Dualit brödrosten har gått sönder. Som jag skrev i det förra inlägget, min kompis Emma gjorde samma grej. Hon sa detta till sin pojkvän som kunde berätta för henne att det bara var knappen som hade hamnat på I istället för II. Han visste att detta var orsaken bara för att han vid ett tidigare tillfälle gjort samma sak. Han trodde att brödrosten hade gått sönder och sa detta till en vän. Vännen hade då kunnat berätta vad som orskat detta. Kedjan fortsätter.
Igår hade vi besök av Nicks familj och jag berättade denna ganska lustiga historia. Alla skrattade men Nicks syster var tyst och tittade på mig. "So THAT'S why my toaster broke down and now all of a sudden works again"
Jag hittade bruksanvisningen för denna brödrost och det står alldeles tydligt på första sidan vad knappen är till för. Men vem läser bruksanvisningen till en brödrost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar