tisdag 5 april 2011

Kanske inte ska ropa hej...

...men jag började kvällsrutinerna idag med Alfie med ett bad. Vi skrattade och plaskade och sjöng. Sedan tog vi på pyjamasen, gick in i sovrummet, ammade och sedan lade jag ner honom i hans säng. Jag sjöng en sång, stoppade om honom, sa puss och god natt och lämnade rummet. Jag hade öronen på skaft och inväntade klagande från honom. Efter fem minuter var det fortfarande tyst och jag smög försiktigt in och tittade till honom utan att han kunde se mig. Där låg han och pillade med sina händer och tittade på fönstret och det gulblommiga 70-tals påslakanet jag hängt på gardinstången tillfälligt för att få det lite mörkt och mysigt. Jag gick ut igen och väntade ytterligare fem minuter. Inte ett ljud. När jag gick in till honom låg han och sov. Fattar ni? Jag fattar inte! Detta är helt jävla otroligt! HAN SOMNADE PÅ 10 MINUTER! SJÄLV!

Men som sagt. Kanske inte ska ropa hej för tidigt. Ikväll kanske var en bra kväll.

Men hallelulja! Lilla goa Alfie!

2 kommentarer:

  1. Åh va härligt! Hoppas det håller i sig nu! =)

    SvaraRadera
  2. Grattis! Vi far hoppas att det fortsatter!

    SvaraRadera