fredag 15 april 2011

Född 64e december 2010?

In genom brevinkastet kom idag ett kuvert från Skatteverket. I det låg ett papper som bekräftar att Alfie är registrerad och har fått sitt svenska samordningsnummer. Samordningsnummer får man om man aldrig har varit folkbokförd i Sverige. Det känns skönt att det är ordnat men enligt den signerade kopian vi har fått är han född den 64e december 2010. Det är 60 dagar försent det. Jag får ta och emaila dem och kolla så att det bara är fel på pappret och inte i databasen.

Sitt brittiska pass fick han för några veckor sedan så nu är han klar att resa. Första flygningen blir till Sverige om en vecka. Spännande!

Den där sömnmetoden går sådär. Verkligen bättre än förut och första veckan somnade han på 10 minuter varje natt utan att gråta. Sedan en kväll hände något och han blev alldeles förtvivlad. Han grät så han blev helt svettig. Han tog i så han nästan kräktes. Jag har aldrig hört honom så ledsen. Jag gick in ganska ofta och försökte lugna honom men inget hjälpte. Jag stod ut i 20 minuter, sen lade jag mig bredvid honom och stoppade min tumme i hans mun. Då somnade han på en halv minut. Jag vill inte låta honom bli så ledsen igen, det var fruktansvärt, mitt mammahjärta gjorde så ont. Men vi fortsätter att försöka, jag lämnar rummet om han är lugn.

Jag har ändrat utseendet på bloggen också, mycket finare nu tycker jag själv. Vad tycker du?

1 kommentar: