söndag 10 april 2011

Sommar!

Jag läser Anita Schulmans blogginlägg. Hon är höggravid och har massa sammandragningar. Hon känner sig osäker på om det är förvärkar eller kraftiga sammandragningar. För att veta säkert åker hon in till BB för att kolla.

Jag blir lite konfunderad. Man märker väl tids nog vad det är? Även om man aldrig har varit med om det förut. Orka åka in till BB liksom. Det kanske är olika här än i Sverige men här stannar man hemma tills sammandragningarna kommer med under tre minuter emellan. Jag hade öppnat mig sex centimeter när jag kom in. Det är väl skönare att vara hemma och jobba sig igenom värkarna än att vara på ett sjukhus? Fast vi är ju olika, en del kanske känner sig tryggare på ett sjukhus. Och kanske om man har haft en komplicerad graviditet, då ska man väl in direkt antar jag. Who am I to judge really?

Det har varit sommarvärme här i flera dagar. Jag har varit ute i solen och har fina fräknar och rosiga kinder. Det fortsätter idag och vi ska till några vänner och grilla. Härligt!

1 kommentar:

  1. Ser helt underbart ut!

    Den dar Anitha ar otroligt otrevlig forovrigt. Usch, har traffat henne nagra ganger och hon har varit lika otrevlig varje gang. Om nagon har hybris sa ar det hon. Hon verkar tro att hon ar mcyket battre an alla andra sen hon traffade den dar Calle Sa jag skiter i att lasa hennes blogg. Calle ar forovrigt en valdigt snall kille. Fattar inte vad han ser i henne?

    Jag har fatt sitta hemma idag for att vanta pa en bygg-gubbe. Ja, du kanner ju till England. Kom han? nej. Satt jag hemma och vantade pa honom hela dagen? Ja.

    o well... :-)

    x

    SvaraRadera