fredag 8 april 2011

Svenska mammor i London

Jag har bott här i London i över åtta år. Ändå känner jag mig så himla svensk. Jag känner mig mycket mer svensk här än vad jag gör i Sverige. Där känner jag mig helt vilsen, som en turist i mitt eget land.
Nu när jag fått barn känner jag att jag vill träffa andra föräldrar i samma situation som jag. Jag letade lite på Facebook och hittade en svensk mammagrupp i området där vi bor. De är jättemånga medlemmar och träffas en gång i veckan. Man turas om att ha fika hemma hos sig. Idag åkte jag på min första träff, till en familj i Highgate. Det var över 20 grader och sol så vi satt i deras trädgård och åt kanelbullar och pratade medan barnen sprang runt och lekte. Inte Alfie då, han satt i mitt knä och tuggade på sina solkrämsdränkta händer.

Alla var jättetrevliga, och det känns fint att man liksom förstår varandra. Vi var alla uppvuxna i Sverige men har nu valt att leva här och uppfostra våra barn här. Det är lite trixigt. Men jätteskönt verkligen att jag har hittat den här gruppen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar