fredag 15 april 2011

Det SKA vara 64e december

Min käre far ringde och sa att det var alldeles riktigt med det felaktiga datumet. Det SKA vara så när det är ett samordningsnummer. De lägger till 60 till datumet man är född. Så, då slapp jag ringa dem och verka lite halvkorkad. Tack pappa!



Ett annat företag jag slapp kontakta är Dualit. Vi har en brödrost från dem. De ska vara riktigt tåliga med 'life time guarantee'. Den fungerade jättebra i två månader sen gick den plötsligt sönder. Den rostade bara ena brödskivan. Vi blev förbannade jag och Nick. Den var dyr och vi fick den i julklapp av Nicks föräldrar. Vi berättade för dem och de hittade till slut kvittot så vi kunde åka tillbaka till affären. Affären ligger förövrigt i Devon några timmar med tåg från London.
Igår var jag hemma hos min kompis Emma. De har en likadan och jag kom att tänka på våran och berättade att den var trasig. "Har du inte bara den där knappen på I istället för II då? sa hon och pekade på en röd knapp som lyser när brödrosten är igång. Jag har aldrig fattat vad den är till för, tänkt att det var något med värme. Lite värme. Mycket värme. "Jo, för vår brödrost gick också "sönder" en gång när jag gjorde rent den och det var bara den knappen som hade halkat till I".
Så imorse gick jag upp, gjorde en kopp kaffe, lade i två skivor bröd i rosten, och knäppte på knappen till II. Och vet ni vad? Den fungerade! Tänk vad bra! Och ojojoj vad dumma vi hade känt oss om vi tog tåget till affären i Devon bara för att något affärsbiträde skulle trycka till knappen åt oss. Tack Emma!

1 kommentar:

  1. Ha ha vad bra att den fungerar, konstigt med personnummret eller samordningsnumrmet som det tydligen heter.
    Super sot layout!!

    SvaraRadera